Hervormde Vrienden Dienst Hervormde Vrienden Dienst
De Hervormde Vrienden Dienst (HVD) telt op dit moment 14 vrouwelijke medewerksters en 1 man die het bezoekwerk aan de 75-jarigen en ouder tot hun taak hebben. Bovendien krijgen de gemeenteleden die behoefte hebben aan een extra bezoekje, hun aandacht. Bij nieuw ingekomen gemeenteleden wordt een welkomst bezoekje gebracht. Dit gebeurt ook naar aanleiding van geboorte of adoptie.
Er zijn ongeveer 100 bezoekadressen, maar niet iedereen wil ook daadwerkelijk bezoek ontvangen.
Tevens wordt door de HVD medewerkers twee maal per jaar een ochtend georganiseerd met een spreker, iemand uit de Hoeksche Waard, die een verhaal komt vertellen. De ochtend wordt besloten met gezamenlijk een warme maaltijd te gebruiken.
Ook wordt er hulp gegeven bij kerkelijke activiteiten, zoals koffiedrinken na de kerkdienst.
Wanneer iemand zin heeft om mee te doen met dit mooie stukje gemeentewerk, kan hij/zij contact opnemen met de scriba