Boekenbus

Foto: Joke Moelker Boekenbus.
Boekenbus
februari 2022: Lees hier een artikel over de boekenbus in het AD Hoeksche Waard

Download hier de lijst met nieuwe en bijzondere boeken (update08-03-2024)

De oude winkelwagen is aangeschaft door de stichting O.C. voor de Boekenmarkt. Als werkgroep zijn we hier erg blij mee omdat we een ‘eigen’ ruimte hebben.
Op elke eerste zaterdag van de maand vindt u “De Boekenbus” van 9.00-12.00 uur op het Kerkplein, Raadhuisstraat 37. Een groepje vrijwilligers runt dit stukje gemeentewerk. Zij staan bij toerbeurt op de zaterdagmorgen in de boekenbus om de bezoekers te verwelkomen, uitleg te geven en ook het sociale aspect niet te vergeten. Verder ruimen we boeken die worden ingeleverd in en uit, rubriceren en prijzen de boeken, berichten de streekbladen wanneer de Boekenmarkt is geopend, hangen posters op en plaatsen de ingeleverde antiquarisch/ nostalgische boeken op de website.
Sinds mei 2019 zijn we ook met een kast boeken te vinden in de winkel aan de Kilstraat en hopen zo het lezen onder de aandacht te brengen.

U vindt het laatste nieuws van de boekenmarkt op de website. Ook via https://www.facebook.com/marktmaasdam/ bekijkt u ons laatste nieuws. Boeken die we uitruimen worden opgeslagen tot de Rommelmarktmomenten.

Uw goede overtollige boeken kan u tijdens de openingsuren inleveren. We kunnen uw encyclopedie niet aannemen. Ook Bieb boeken en boeken uit de band of beschadigd, worden bij ons niet verkocht, het is fijn als u deze niet inlevert. De opbrengst van de markt komt ten goede aan de kerk. Stapt u eens een keer de boekenbus of de winkel in de Kilstraat in?