dinsdag 19 november 2024

De Hofpoort - Heinenoord
Prijs:
 Gratis

Hoe gaat het met uw ziel? Stelt iemand die vraag wel eens? Het is nogal een vraag. En wat bedoelen we eigenlijk met de ziel in het christelijk geloof?
De ziel is niet langer een stoffig woord, maar of je er in de kerk over hoort hangt van veel factoren af. Zo maakt het nogal uit welke Bijbelvertaling je leest of hoort.

Op deze avond van de ring Hoeksche Waard staat de ziel centraal. Dr. M.C.L. Oldhoff promoveerde in 2021 op een proefschrift over de ziel en is predikant in Mijnsheerenland. Zij zal ingaan op wat we vanuit de Bijbel kunnen zeggen over de ziel. Daarbij is ook aandacht voor overeenkomsten en verschillen met wat we in de wereld waarin we leven tegenkomen. Dit onderwerp leent zich goed om met elkaar in gesprek te gaan over wezenlijke thema's in het kerk-zijn. Als het gaat om de ziel in de kerk, wat doet er dan toe in de plaatselijke gemeente?
Na de lezing is er gelegenheid om daarover in gesprek te gaan in groepen. Zo hopen we elkaar als gemeentes onderling te ontmoeten - op zielsniveau.

Dinsdag 19 november
Kerkelijk centrum De Hofpoort, Hofweg 2a te Heinenoord
Aanvang 20.00 uur | inloop vanaf 19.30 uur
Toegang is gratis
Koffie en thee staan klaar. U bent van harte welkom!